LVMH cumpără o nouă bijuterie.

Astăzi am aflat ceea ce se prefigura încă din vara acestui an: Louis Vuitton a anunțat achiziția cassei de bijuterii Tiffany’s, adăugând-o celorlalte două nume deja existente în portofoliu: Bulgari și Chaumet. Este un brand care îi lipsea grupului LVMH aflat în concurență cu Richemond, alt gigant al luxului mondial care deține Van Cleef și Cartier.

Veste a fost transmisă presei printr-un comunicat comun al celor celor de la LVMH și Tiffany’s. “Achiziția de Tiffany va consolida poziția LVMH în domeniul bijuteriilor și va crește și mai mult prezența sa în Statele Unite.”  anunță aceștia. A fost făcută publică și suma pentru care se va perfecta această vânzare: 16,2 miliarde de dolari. În completare, CEO-ul Tiffany, Alessandro Bogliolo, spune că tranzacția va „oferi sprijin suplimentar, resurse și impulsuri companiei”. Cu această ocazie, Alessandro Bogliolo revine în cadrul LVHM după ce anterior a ocupat funcții de conducere la Bulgari și Sephora, alte două nume din portofoliul LVMH. 

Dincolo de cifre, la mijloc se află un simbol: Tiffany’s, poate, cel mai cunoscut nume al istoriei bijuteriilor, semnătura sub care au fost create unele dintre cele mai celebre bijuterii ale ultimelor aproape două secole. Vestea, relatată cu atât de mult firesc jurnalistic de către presa economică, cuprinde date despre tranzacție, evoluția cotațiilor acțiunilor, prețul plătit de LVMH pe acțiuni, etc. Dar ceea ce a trecut în plan secundar este destinul caselor de bijuterii independente – neafiliate unuia dintre cele trei mari conglomerate ale industriei luxului.

Rând pe rând, numele mari ale bijuteriei modiale: Cartier, Van Cleef, Bulgari și, iată, acum și Tiffany’s și-au schimbat proprietarii, trecând de la business-uri independente la statutul de brand sub tutela unor giganți. Pe de-o parte, marele avantaj pe care îl prezintă aceste tranzacții este faptul că li se asigură șansa le supraviețuire, la perpetuarea numelui. Se pierde în schimb originalitatea pe care o dădea independența creeativă și, de foarte multe ori, încăpățânarea în a nu te ceda originalitatea pe care și-o oferă poziționarea pe o nișă în raport cu gustul dulceag al mainstreamului comercial. Deși, la drept vorbind, Tiffany’s, în ultimii săi ani de idependență s-a vândut destul de ieftin bătându-se pe alocuri cu piața de gen, mă iertați, Pandora. 

C.M.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *