Luna mai în lumea bijuteriilor.

Luna mai în lumea bijuteriilor ne duce din Uganda, în Australia și din Namibia în România.

 

Diamantele De Beers căutate pe costele Namibiei cu o navă produsă la Mangalia. 

 

Luna mai în bijuterie începe cu o știre despre România. De Beers Marine Namibia este operatorul celei mai mari mine offshore din lume și lucrează la adâncimi marine de până la 150 de metri. Compania deține deja șapte nave utilizate în diverse proceduri de exploatare minieră, însă cea construită laMangalia de către Damen va fi cea mai mare din lume.

Sursa foto: miningglobal.com

 

 

Uganda exportă mult mai mult aur decât exploatează.

Țara africană care în urmă cu un deceniu exporta într-un an întreg aur brut în valoare de 10 milioane de dolari, a ajuns să exporte în luna martie a acestui an peste 363 milioane, transmite Banca Centrală. Valoarea primului trimestru  din  2019 s-a apropiat de 500 milioane de dolari. Astfel, aurul reușește să depășească în valoare principalul produs de export al țării: cafeaua.

 

Acest fapt ridică semne de întrebare din partea Consiliului de Securitate al Națiunilor Unite dintr-un motiv foarte simplu. Uganda nu deține mari rezerve de aur în subsol. Și cu toate acestea exporturile sale sunt în continuă creștere. Iar motivele de îngrijorare sunt cu atât mai îndreptățite cu cât legislația Ugandei nu prevedea până în luna decembrie a anului trecut obligativitatea declarării surselor de import de aur, fapt care ar ascunde importurile ilegale din Sudan și Congo care alimentează conflictele din aceste țări.

Sursa foto: www.pri.org

 

 

Indienii achiziționează mai puține bijuterii din aur.

Din 2014 India a devansat China în topul celor mai mari consumatori de bijuterii de aur din lume. Și se menține pe prima poziție, chiar dacă, de curând, importul de aur a căzut pe poziția a treia, fiind devansat de gadgeturi. Petrolul rămâne pe mai departe produsul cu cea mai ridicată valoare la import.

Revenind la bijuterii, consumul de podoabe din aur a scăzut cu o aproape douăzeci de procente în ultimii ani.

Declinul este datorat scăderii apetitului pentru bijuterii în rândurile tinerilor. Iar dacă luăm în considerare că o treime din populația țării are vârsta între 18 și 30 de ani, interesați mai mult de gadgeturi decît de bijuterii, perspetivele aruncă o lumină sumbră asupra viitorului.

Cu toate că sărbătorile atrag pe mai departe zeci de milioane de cumpărători, formând frecvent cozi în fața magazinelor de bijuterii, indienii încep să prefere bijuteriile mai mici, mai finuțe, în detrimentul celor ostentative. Iar acest fapt va avea repercursiuni asupra bijuteriei globale.

Sursa foto: http://goobjoogbusiness.net

 

Omagiu colierului Félix.

Una dintre bijuteriile iconice ale secolului trecut o reprezintă colierul Félix, realizat în anul 1975 pentru actrița mexicană María Félix. Cartier a utilizat în realizarea acestui colier 1023 diamante galbene și 1060 smaralde, precum și două rubine caboșon.

Colierul este deținut acum de către Cartier Collection, Félix vânzându-și mare parte dintre bijuterii înainte de a muri.  În anul 2006, actrița Monica Belluci a purtat acest colier pe covorul roșu de la Cannes.

 

 

 

13 ani mai târziu, la ediția din acest an a festivalului de la Cannes a purtat un alt colier remarcabil, un tribut adus acelei bijuterii. Peste 46 de carate de smaralde din 14 specii rare de smaralde columbiene a utilizat Cartier în realizarea acestui omagiu vizual.

 

Sursa foto: https://www.townandcountrymag.com

 

 

 

Pepită de aur în greutate de 1,4 kg.

Un australian a descoperit cu ajutorul unui detector de metale o pepită de aur de peste 1,4 kilograme.

Întâmplarea s-a petrecut în regiunea Kalgoorlie, zonă din care este exploatat trei sferturi din aurul extras în Australia.

Descoperirile de astfel de pepite sunt întâlnite de câteva ori pe an. Aceasta este, însă, cea mai mare dintre cele înregsitrate în ultimii ani.

Sursa foto: bbc.com

 

C.M.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *