Colegiul Producătorilor și Comercianților de Bijuterii – colac de salvare a industriei

Actuala criză lovește din plin industria mondială de lux.

Colegiul Producătorilor și Comercianților de Bijuterii anunță că dincolo de turism și industria horeca sunt numeroase alte sectoare economice afectate de actuala criză mondială. Între primele afectate se numără și industria de lux. Vânzările au început să fie afectate de creșterea fără precedent a prețului aurului pe început de an, urmat apoi de criza declanșată de COVID-19. Pentru a-și conserva business-urile și ca demers de protejare a personalului și a clienților, lanțuri mari de retaileri, cum ar fi Tiffany’s au anunțat închiderea tuturor locațiilor din lume, exceptându-le pe cele din China vindecată. Rolex și-a întrerupt producția de ceasuri, iar aici, la noi, în România, lanțul de magazine Teilor și-a mutat activitat o parte din activitate în online.

Tuturor acestor măsuri li se va adăuga în perioada următoare reticiența populației de a cheltui. În acest context, un sector economic cu aproape 6000 de angajați și investiții recente de zeci de milioane de euro în facilități pe producție, are nevoie de măsuri de susținere pentru a supraviețui.

Colegiul Producătorilor și Comercianților de Bijuterii – colac de salvare a industriei.

Asociația profesională CPCB, a transmis în ultimele zile două comunicate adresate membrilor industriei, consumatorilor și autorităților.

„Situația la nivelul domeniului nostru este puternic afectată de actuala criză. Se vorbește puțin despre acest lucru. Este de înțeles. Întreaga atenție a opiniei publice trebuie să fie îndreptată în aceste momente către sănătatea populației și protejarea acesteia.”, se spune în deschiderea unuia dintre mesajele postate pe site-ul Asociației.

Acesta este urmat de un mesaj de încurajare adresat operatorilor din domeniu: „Este greu. Ne este greu tuturor. Suntem cu toții afectați. Însă, trebuie să ne păstrăm calmul, să analizăm la rece, să acționăm și să mergem mai departe. Nu se poate altfel. În aceste momente, se impun analize interne serioase și prioritizarea eforturilor de diminuare a pagubelor.

În fine, mesajul Asociației se încheie cu un îndemn adresat iubitorilor de bijuterii: „Pe de altă parte, clienților, iubitorilor de bijuterii care nu au fost afectați financiar de actuala situație excepțională, și care aveau în plan achiziționarea de bijuterii, poate inele de logodnă, poate verighete ori cadouri pentru cei dragi, să nu uite faptul că de acel gând al lor depind producătorii români de bijuterii și angajații acestora. Le recomandăm să aleagă produse românești pentru a sprijini acest sector economic grav afectat.”

 

 

C.M.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *